Huisartsenpraktijk Onderwater is geopend op:
maandag t/m vrijdag van 08:00u - 17:00u
Telefoonnummer: 0180- 631204
  • Home
  • Mijn patiëntenportaal
  • Praktijkinformatie
    • Spoedgevallen
    • Openingstijden
    • Emailadres praktijk
    • Afspraak maken
    • E-consult
    • Avond-,nacht- en weekenddienst
    • (Herhaal)recepten
    • Huisbezoek
    • Assistentie
    • Praktijkondersteuning
  • Medewerkers
  • Nieuws
  • Bloed prikken
  • Ik geef toestemming
  • Klachtenformulier
  • AVG
  • Reisvaccinatie
  • Routebeschrijving
  • Zelftests
  • Gezondheidsinformatie
  • Links in de regio
  • A
  • A
  • A

E- consult


De praktijk heeft de mogelijkheid om via het patiëntenportaal een e-consult aan te vragen. U dient dan wel eerst een account aan te maken bij “mijn patiëntenportaal”

Een e-consult is het stellen van een gezondheidsvraag via een beveiligde omgeving. U krijgt antwoord op uw vraag binnen 2 werkdagen.
Niet alle gezondheidsvragen zijn geschikt voor een internetconsult.

Maak bij spoedeisende vragen, of bij klachten die verergeren of veranderen GÉÉN gebruik van het internetconsult! 

Ook vragen over nieuwe lichamelijke klachten zijn meestal niet geschikt voor een internetconsult (vaak is namelijk lichamelijk onderzoek nodig). U kunt dan beter een afspraak maken op het spreekuur.

Bij vragen over emotionele problemen kunt u ook beter een afspraak maken op het spreekuur. Het is dan prettiger om elkaar te zien. Bovendien zijn emotionele problemen soms lastig op te schrijven.

Wél geschikte vragen en onderwerpen voor het internetconsult zijn bijvoorbeeld:

Vragen over onderzoeksuitslagen, zoals een röntgenfoto of uitslagen van bloedonderzoek.

Vragen over (en controles bij) chronische ziekten, zoals hoge bloeddruk, suikerziekte of astma, waarmee u al bekend bent bij de huisarts.

Vragen over medicijnen, zoals bijwerkingen.

Vragen over (lichamelijke) klachten waar u al eerder mee op het spreekuur bent geweest.

Is het veilig?

Richtlijn
De regels en adviezen rond internetconsult zijn vastgelegd in de richtlijn van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering der Geneeskunst.

Privacy en veiligheid
Uw vragen en antwoorden worden niet via e-mail verzonden, maar via de beveiligde patiëntenomgeving. Het (gewone) emailadres van de praktijk is dan ook niet geschikt voor e-consult. Dit is om te voorkomen dat uw medische gegevens voor anderen zichtbaar kunnen worden.

 

  • Home
  • Mijn patiëntenportaal
  • Praktijkinformatie
    • Spoedgevallen
    • Openingstijden
    • Emailadres praktijk
    • Afspraak maken
    • E-consult
    • Avond-,nacht- en weekenddienst
    • (Herhaal)recepten
    • Huisbezoek
    • Assistentie
    • Praktijkondersteuning
  • Medewerkers
  • Nieuws
  • Bloed prikken
  • Ik geef toestemming
  • Klachtenformulier
  • AVG
  • Reisvaccinatie
  • Routebeschrijving
  • Zelftests
  • Gezondheidsinformatie
  • Links in de regio

Makkelijk uw medische zaken regelen via de Zorg Online App

In deze beveiligde patiëntenomgeving kunt u 24 uur per dag uw medische zaken regelen.

Dit doet u door een account aan te maken in mijn patiëntenportaal. Al meer dan 1300 mensen in de praktijk hebben dit ondertussen gedaan.

Vervolgens kunt u online een afspraak maken, herhaalrecepten aanvragen en/of een e-consult aanvragen bij de arts.

Dit account kan gekoppeld worden aan de Uw Zorg Online App. Op deze manier kunt u heel makkelijk via uw smartphone of tablet uw zaakjes regelen.

U kunt deze app downloaden in de App Store of in Google Play. Hieronder de link.
Uw Zorg online

Meer Tijd voor de Patiënt

Om u goed te helpen als patiënt werken wij in de praktijk met MTVP, oftewel ‘Meer Tijd Voor de Patiënt’. Dit betekent dat u meer tijd krijgt bij een consult, zodat de huisarts tijd voor u kan nemen om uw hulpvraag duidelijk te krijgen.
Bij het maken van een afspraak zal de assistente triage uitvoeren. Hierdoor wordt duidelijk of er meer tijd nodig is, of misschien juist minder. Denk hierbij aan bijvoorbeeld: het nakijken van een moedervlek, kijken in een oor of een korte controle na een vervolgafspraak.
Meer tijd kan bijvoorbeeld nodig zijn bij een doorverwijzing, medische klachten met lichamelijk onderzoek of mentale klachten.
Het is voor ons fijn als u goed alles aan kunt geven waarvoor u komt, zo kunnen wij dit goed inplannen en gaat dit hopelijk niet ten koste van de rest van de afspraken op het spreekuur.

Over de praktijk

  • Routebeschrijving
  • Medewerkers

Praktijk sluit voor nieuwe patiënten

Na een flinke groei de laatste jaren in de  praktijkomvang is het vanaf heden, voorlopig, niet meer mogelijk om u aan te melden als nieuwe patiënt. Uitzonderingen zijn gezinsuitbreiding en gezinshereniging.

thuisarts.nl-logo

Moet ik naar de dokter?

Het is niet altijd nodig dat een afspraak bij de dokter nodig is. U kunt digitale advieshulp krijgen bij de volgende app:

https://www.moetiknaardedokter.nl/

Hygiëne maatregelen

De Corona infecties zijn gelukkig niet meer actueel. Desalniettemin hebben we na 3 jaar Corona geleerd om bij koorts en hoesten meer hygiëne in acht te nemen.

We vragen u als u de praktijk betreedt nog steeds hygiëne maatregelen te nemen:

-desinfecteer uw handen bij de entree,

-houd enige afstand van andere, mogelijk kwetsbare patiënten als u ziek bent,

-en als u moet hoesten doe dat in uw ellenboog,

-de dokter of assistente geeft u niet altijd een hand.

Ook voor ander infecties dan corona zoals bij griep is dat nuttig gebleken. Als u kwetsbaar bent schroom dan niet om u zelf te blijven beschermen met een mondkapje. Het kan zijn dat de dokter dat in bepaalde situaties ook zelf doet.

Dit is vanaf nu het nieuwe normaal.

 

© 2025 Huisartsenpraktijk Onderwater -
  • Privacyverklaring
  • Cookiewetgeving
  • Beheer